Rasy Postaci

Ludzie

Człowiek

Ludzie to bardzo różnorodna rasa, nie tylko pod względem urody, a też z uwagi na sposób życia, który wybierają. Świetnie się adaptują, potrafią przetrwać w różnych klimatach. Rozwinięta zdolność adaptacji pozwala ludziom osiągać sukcesy w niemalże każdych warunkach i mimo że ludzcy poszukiwacze przygód najczęściej stają się Wojownikami (Fighter) lub Łotrzykami (Rogues), niektórzy decydują się poświęcić życie badaniu wiedzy tajemnej lub pobożnej posłudze duchownej.

Neverwinter u zarania było ludzką osadą, obecnie zaś gości wielu ludzkich uchodźców, którzy uciekli tu dla ochrony po kataklizmach i Magicznej Pladze (Spellplague), które pustoszyły okolicę.

Cechy rasowe:

+2 do Kondycji, Wszechstronna Obrona (Versatile Defense)
 

Pół-Elfy

Półelf

Potomkowie ludzkich i elfich rodziców, pół-elfy łączą najlepsze cechy człowieka i elfa. Wielu półelfów cierpi na silną potrzebę podróży, przez co nie potrafią zostawać dłużej w jednym miejscu. To czyni ich naturalnymi poszuszukiwaczami przygód, którzy nierzadko okazują się doskonałymi sojusznikami i niezłomnymi przyjaciółmi.

Owa żądza przygód ściągnęła do Neverwinter już wielu pół-elfów, którzy przybywają w nadziei na nowy rozdział swojej historii.

Cechy rasowe:

+2 do Kondycji, +2 do Charyzmy, Podwójne Dziedzictwo (Dual Heritage)
 

Elfy

Elf

Długowieczni elfowie to smukła, atletyczna rasa, preferująca życie w silnie zalesionych obszarach. Mimo że przez tysiąclecia obserwowali, jak wiele naturalnego piękna w Faerunie blaknie i zanika, robią wszystko, aby ochraniać i przywracać do życia cuda natury Zapomnianych Krain.

Część elfów przybyła do Neverwinter ponieważ zrozumiała, że bez tego bastionu ludzkości, otaczające piękno natury może wkrótce również paść ofiarą czasu.

Cechy Rasowe:

+2 do Zręczności, +2 do Mądrości, Elfia Dokładność (Elven Accuracy)
 

Drowy

Drow

Powszechniej zwane Mrocznymi Elfami, drowy posiadają cechy podobne do ich elfich krewnych, ale są łatwi do odróżnienia z powodu ich czarnego jak noc odcienia skóry. Matriarchalne społeczeństwa drowów lubią żyć w Podmroku, gdzie oddają się służbie wobec ich mrocznego bóstwa, Lolth. Jednak istnieją drowy, które decydują się odrzucić ten sposób życia i wybierają ucieczkę na powierzchnię Faerunu, gdzie starają się pokazać, że nie wszyscy z tej rasy są w swojej naturze niegodziwi.

Okrzyknięci zdrajcami i zepchnięci poza margines przez własne społeczeństwo, niektórzy z nich dotarli do Neverwinter w poszukiwaniu akceptacji na świecie powierzchni i ochrony przed tym, co czeka pod nią...

Cechy Rasowe:

+2 do Zręczności, +2 do Charyzmy (czekamy na więcej informacji)
 

Krasnoludy

Krasnolud

Niewysoka i krępa rasa krasnoludów twierdzi, że została wykuta z tej samej skały, którą nazywa swym domem. To silny, twardy i niezawodny lud żyjący w głębokim szacunku do swoich przodków, bogów i przyjaciół. Niezwykle oddani, czczą Moradina jako ich stwórcę, ale oddają cześć również innym bogom, którzy nadzorują różne aspekty ich życia. Krasnoludy tworzą doskonałych Wojowników i Kapłanów. Nie ma dla nich większego zaszczytu niż walka ramię w ramię i ochrona sojusznika w walce.

W Neverwinter można znaleźć wielu krasnoludów. Część z nich poszukuje bogactwa, jakie mogą zdobyć odbudowując miasto, inni zaś chwały i honoru na polach bitew.

(czekamy na więcej informacji)
 

Tieflingi (Diabelstwa)

Diabelstwo

Obciążeni przeszłością ich rasy, diabelstwa idą przez życie prześladowani mroczną i złowrogą naturą płynąca w ich żyłach. Diabelski wygląd wielu z nich uniemożliwia zdobycie zaufania ich ludzkich sąsiadów. Stąd wiele diabelstw aby przetrwać uczy się polegać na swej przebiegłości i podstępie, co czyni z nich doskonałych Łotrów (Rogues). Ich piekielne dziedzictwo daje im predyspozycje ku magii, stąd wiele diabelstw staje się potężnymi Czarodziejami (Wizards).

Mnóstwo diabelstw nazywa Neverwinter swym domem. I będą one zaciekle o ten dom walczyć, ponieważ jest to dla nich szansa, by w końcu zdobyć zaufanie swych sąsiednich mieszkańców.

Cechy Rasowe:

+2 do Charyzmy, +2 do Inteligencji, Żądza Krwi (Bloodhunt)