Tuż po premierze Modułu 1: Fury of the Feywild (więcej informacji: LINK), Sierżant Knox wyśle nas do Sharandar. Tam obok całkowicie nowej linii przygód czeka nas nowy System Kampanii (Campaign System), z pomocą którego odkryjemy sąsiedztwo Sharandar.
Sam system to nowy Interfejs (UI) podobny do kolejki do Podziemi (Dungeons) czy interfejsu Profesji (Crafting). W nim znajdziemy Projekty (Projects), których ukończenie pozwoli nam odblokować okoliczne obszary, Loch "Zamek Malabog" (Malabog Castle) oraz nowe Zdolności Pasywne (Passive Skills) dla naszych postaci.
W Sharandar znajdzie się mnóstwo Powtarzalnych Projektów, czyli przygód, za które otrzymywać będziemy nagrody w oknie Systemu Kampanii. Nasze starania w tym miejscu przyspieszy przechodzenie nowych solowych instancji oraz 5-cio osobowego Lochu "Zamek Malabog". Sam Zamek Malabog odblokujemy dość prędko, jednym z pierwszych Projektów Systemu Kampanii.
Solowe Instancje zaś odblokujemy wykonując Powtarzalne Projekty (za które otrzymamy nową walutę) lub przy pomocy płatnych Zen.
W Sharandar nowe skarby to między innymi zestawy T1, zaś ekwipunek T2 można będzie zdobyć w Zamku Malabog.
Ponadto sprzęt T1 znajdzie się w Solowych Instancjach, będzie także dostępny za nowe waluty w Składzie Sharandar (Sharandar Store) oraz jako nagrody za Powtarzalne Projekty z Systemu Kampanii.
Jakie to konkretnie przedmioty? Cryptic wyjawia, że prócz zbroi i szat pojawią się nowe, unikatowe bronie dla każdej klasy.
Coraz więcej szeczegółów staje się jasne. Już niebawem czeka nas całkiem pokaźny dodatek, obejmujący nowe tereny, systemy, rozszerzenia Interfejsu, nowe potwory, waluty, skarby, loch, solowe instancje i bogowie wiedzą co jeszcze.
Mnie jednak zmartwiło, że nie ma ani słowa o tym, by System Kampanii można było zastosować dla naszych przygód z Foundry.
Pomyślcie tylko o tym - od samego początku twórcy przygód w Foundry pytali, czy można będzie przechodzić alternatywną dla standardowej Kampanię, taką od podstaw stworzoną przez graczy. Serię przygód, która rozwijałaby się niczym fabuła głównego wątku. A tu niestety - choć okazja nadarza się świetna - o tym cisza.
Póki co jest to moje jedyne istotne rozczarowanie w czymś, co zapowiada się na świetne rozszerzenie świata Neverwinter. Apeluję więc do Crypic, twórców naszego ulubionego MMORPG - więcej narzędzi w ręce graczy! Wśród nas są ogromne talenty, które jeszcze lepiej wzbogaciłyby Neverwinter.
Ale może to nazbyt śmiałe marzenia?
Źródło: LINK