Curse of Icewind Dale zbliża się wielkimi krokami. Moduł stawia przed nami liczne wyzwania i możliwości, w tym także jedną z zachęcających nowości, którą jest wprowadzenie kolejnej ścieżki rozwoju dla łowcy/ strzelca. Droga ta łączy w sobie umiejętności przetrwania, polowania oraz przywództwa. Wygląda na to, że średniowieczny Rambo przypadnie do gustu zarówno osobom preferującym grę w pojedynkę, jak i amatorom zabawy w grupie.
Tropiciel posiadać będzie całkiem spory pakiet nowych, ciekawych umiejętności. Ponadto w każdą z nich wplecione zostały elementy walki dystansowej, co daje nam sporą przewagę nad wieloma przeciwnikami. Zarówno w grze solowej, jak i grupowej pojawią się skille umożliwiające leczenie siebie oraz członków naszej drużyny, a także takie, które pozwolą zadać dodatkowe obrażenia naszemu celowi. Kolejną nowością będą umiejętności typu „crowd control” oraz opcja ukrycia się dzięki której zyskujemy możliwość szybkiej ucieczki poprzedzonej atakiem z zaskoczenia. Ścieżka Tropiciela oferuje nową umiejętność dzienną, która skupia się głównie na grze w grupie.
Oto krótki przegląd poszczególnych umiejętności:
Współpraca łowcy (Obrażenia fizyczne) - umieszczasz na swoim przeciwniku znak, który zwiększa otrzymywane przez niego obrażenia i sprawia, że po śmierci upuszcza zasoby, z których pomocą łowca może odnowić niewielką ilość punktów akcji, wydolności i wytrzymałości każdego członka drużyny.
Ostrożny atak (obrażenia fizyczne) - umiejętność opiera się na studiowaniu celu, wykryciu luk w jego obronie oraz przekazaniu informacji o nich do pozostałych członków grupy. W momencie zranienia przeciwnika będącego pod wpływem statusu zostaną wygenerowane dodatkowe obrażenia.
Zasadzka (obrażenia fizyczne) - ukrycie w wysokich trawach, nadające postaci status zasadzki oraz ukrycia przez krótki czasu. Pułapka sprawia, że podczas kolejnego ataku wzmacniane są zadawane obrażenia.
Pułapka na niedźwiedzie (obrażenia fizyczne) - nasza postać umieszcza w wybranym miejscu ogromną pułapkę na niedźwiedzie, która oszałamia każdego, kto na nią nastąpi.
Znak tnącego (umiejętność dzienna) - postać atakuje poprzez wykonanie skoku w kierunku przeciwnika zakończonego silnym uderzeniem w cel oraz pozostawieniem na nim oznaczenia. Znak wzmacnia nas oraz członków grupy poprzez przywrócenie punktów wytrzymałości oraz poziomu strażnika za każdym razem gdy zadajecie obrażenia oznaczonemu celowi.
Cechy klasowe:
Zaprawiony w boju - gdy jesteś atakowany, zyskujesz dodatkowe 100 punktów regeneracji przez 4 sekundy.
Działanie Tropiciela - po aktywacji umiejętności dziennej, na krótki czas zwiększa prędkość postaci i szansę na odbicie ciosu.
Okrutne ozdrowienie - gdy zadajesz przeciwnikowi cios krytyczny, zdobywasz 1% maksymalnych punktów wytrzymałości w formie tymczasowych punktów wytrzymałości.
Mam nadzieję, że doczekamy się pierwszych testerów nowej ścieżki chwały, którzy z chęcią podzielą się z nami swoimi wrażeniami.
Źródło: Oficjalna strona Neverwinter