To klasa z tajemnego pochodzenia. Skupia się na kontrolowaniu pola bitwy i pomaga sojusznikom aby nie zostali opanowanowani przez rój potworów. Potrafi także zadać ogromne obrażenia napastnikom jak i zgnieść, zahamować i osłabiać by wróg do niego nie był w stanie dotrzeć. Wizard włada magiczną kulą która pomaga mu opanować tajemną energię. Controlerzy mogą nosić tylko i wyłącznie ubrania wytworzone z tkanin ponieważ nie ogranicza ich to w rzucaniu potężnych czarów.
Rola: Controler
Klasowe Atrybuty:
Podstawowe | Drugorzędne |
Intelligence |
Wisdom Charisma |
Umiejętności pasywne Control Wizarda działają zależnie od poszczególnych ataków:
Arcane odpowiada za każdy tajemny atak który dzięki tej pasywnej umiejętności zwiększa obrażenia o 3% a maksymalnie do 15%.
Cold to umiejętność mrozu która chłodzi przeciwników.
Chill natomiast zwalnia nadchodzących wrogów.
Należy także pamiętać że niektóre umiejętności potrafią oszołomić przeciwników ochłodzonych
Arcana jest umiejętnością klasową umożliwiającą interakcję z tajemnymi obiektami w grze (co wzmocni twoją postać) i na otwieranie odpowiednich Skill Checków.
Umiejętnością taktyczną jest teleport który pozwala w szybki tempie się przemieszać
Dla Control Wizarda najbardziej sugerowanymi rasami jest Diablę i Elf.
Wpływ Atrybutów na poszczególne zdolności:
Str |
Con |
Dex |
Int |
Wis |
Cha |
|
Bonus do obrażeń |
1% |
|||||
Szansa na obrażenie krytyczne |
1% |
|||||
Obrażenia przewagi bojowej (Combat Advantage) |
1% |
|||||
Punkty Życia |
2% |
|||||
Odporność na obrażenia DoT |
1% |
|||||
Odporność na obrażenia AoE |
1% |
|||||
Szansa na odparcie ataku (Deflection) |
0.5% |
|||||
Bonus do CC |
1% |
|||||
Odporność na CC |
1% |
|||||
Regeneracja Staminy |
1% |
|||||
Szybkość odnawiania umiejętności |
1% |
1% |
||||
Szybkość zdobywania Action Points |
1% |
|||||
Bonus statystyk towarzysza |
1% |
Czary: Nawałnica Zaklęć(Spellstorm Mage)
Moce Ogólne:
Arkana
|
Chłód
|
Mistrzostwo Wiedzy Tajmnej
|
Teleportacja
|
Moce Bitewne:
Magiczny Pocisk
|
Promień Mrozu
|
Lodowaty Cios
|
Lodowa Burza
|
Kula Narzucenia
|
Od 5 pkt
Natchnienie Lodu
|
Oplatająca siła
|
|
Od 10 pkt
Tajemna Osobliwość
|
Przytłaczająca siła
|
|
Od 15 pkt
Odepchnij
|
Tajemna Obecność
|
Mrożąca Obecność
|
Od 20 pkt
Chłodząca Chmura
|
Tarcza
|
Przywołanie
|
Od 30 pkt
Lodowy Teren
|
Nagła Burza
|
Burzowa Furia
|
Od 35 pkt
Kolumna Błyskawic
|
Promień Osłabienia
|
Od 40 pkt
Lodowy Nóż
|
Czar Burzy
|
Od 45 pkt
Lodowe Promienie
|
Kradzież Czasu
|
Od 50 pkt
Odłamek Nieskończonej Lawiny
|
Wir Chaosu
|
Oko Burzy
|
Poradniki tworzenia postaci: